reklama

Budem mamou

Už som bola z viacerých strán atakovaná, že výsostne zanedbávam svoj blog, čo je priam až donebavolajúce. Priznávam sa bez mučenia, strašne sa mi nechce... To veľké brucho úplne ovládlo môj svet. Keď vstávam, myslím na svoje brucho, keď sa hýbem myslím naň, keď sa nehýbem, tiež naň myslím a keď zaspávam tak sa na neho už tobôž nedá nemyslieť. Rovnako keď sa v noci kvôli nemu budím. Je to teraz jednoducho story "ja a moje brucho". Ani by som pred pár mesiacmi nepovedala, že až takto narastie. A teraz si vďaka nemu nedovidím na špičky. Vlastne si nedovidím nikam, pri pupku všetko končí, čo je ďalej, to prezradí len manžel a zrkadlo, keď mám dosť odvahy sa spýtať... :)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (26)

Patlala som sa tými krémami takmer od úplneho začiatku. K svojmu tehotenstvu som aspoň v tejto oblasti pristúpila zodpovedne a zaviedla do života svojho nový rituál v podobe boja proti - vtedy ešte neexistujúcim - striám. Všade to písali, že si mám dať pozor, lebo oni môžu kedykoľvek prísť. Aj ma tým strachom riadne naočkovali, lebo že vraj aké to je škaredé a tak, no fuj, strie na bruchu a ktovie ešte kde všade, brrr. Do tohto preventívneho boja som zapojila svojho drahého, dúfajúc, že natieranie krému na bruško milovanej svojej prijme ako roztomilý bonus pred spánkom. A tak, ako som už bola písala, patlali sme krém na všetky ohrozené oblasti.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

No, nezabralo. Samozrejme, marketingoví pracovníci by ma presvedčili, že sa mohli objaviť v oveľa väčšom meradle a že o to viac je dôležité, aby som sa ich krémom natierala aj naďalej.., faktom je, že strie tu sú a ja som rada, že na ne bežne cez ten pupok nedovidím. Ale keď idem okolo zrkadla, tak... Jednoducho skončili sa časy, ktoré v podstate ani poriadne v mojom živote nezačali, a síce časy pretŕčania sexi bruška na verejnosti. Utešuje ma fakt, že pretŕčanie bruška nikdy nepatrilo k disciplínam, ktorým by som holdovala, to asi preto, že som ho nikdy nepovažovala za sexi... :)) A pri novom zebrovitom dizajne sa o to už ani pokúšať nebudem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale čo, strie nejak skryjem a aj tak je vraj dôležitá krása vnútorná, čo mi vždy pripomenie ten sprosťácky vtip o tom, aké to je krásne, keď je vnútri, veď viete... :) A úsmev zmrzne na perách, keď si prečítate, resp. vypočujete historky mamičiek z čias tesne popôrodných. "Bolelo to jak sviňa, roztrhla som sa až po... Museli ma šiť až tam a tam... No masaker, odvtedy nemôžem normálne to..." - ale netreba sa báť. Každá jedna na záver dodá - "...stojí to za to!". Ach tak. Už aj tak nemám na výber... :)

Napriek všetkému, čo ma kedy počas týchto pár kúzelných mesiacov stretlo, si myslím, že moje tehotenstvo je fajn. Asi by bolo naivné domnievať sa, že to prebehne len tak, že bruško trooošku narastie, občas chichichi jemný kopanček, potom zrazu čľup a krpec je vonku. Treba sa asi aj trošku potrápiť, niečo si odzvracať, odbehať na WC, pribrať zopár kilákov, odtrpieť si nejaké to nepríjemnejšie bejby-kung fu v bruchu (najmä počas noci), dáke pichanie v boku alebo kde to vlastne, lapanie dychu, potom už príde len jeden taký nenápadný maličký pôrodík a... A údajne to až vtedy začne. Takže toto všetko je len taká decentná predpríprava.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale ja to nepíšem, že reku by som sa bála alebo čo. Bolo by veľmi nerozvážne báť sa. Pretože ma to neminie, tak ako to neminulo miliardy žien, teda si strachom trt pomôžem. Dostávam sa do fázy, kedy už všetky fakty týkajúce sa tehotenstva a materstva prijímam tak nejak pokojnejšie. Všetky tie fakty - "bolesti, že budeš omietku zoškrabovať", "už nikdy sa nevyspíš", "prsníky sa ti zapália, bradavky popraskajú", "sex už nikdy nebude to, čo bol", "každú hodinu budeš prať jeho zelené hovienka"... Všetko to registrujem spôsobom OK, akoby mi niekto vravel "najprv odbočíš doprava, potom zahneš doľava a tam to nájdeš...".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Už som na materskej. Začínam chodiť na predpôrodné prípravy, čas sa kráti. Tehotenská knižka je už riadne ošúchaná, rožky má úplne ohnuté, ani sa jej nedivím, pri tom pobyte v mojej kabele ju iný osud stretnúť nemohol. V byte pribúda detských vecičiek, práčka dostáva zabrať... Starostlivo študujem diskusie o vhodnosti rôznych kozmetických prípravkov pre deti, ako aj jednorázoviek, ktoré som už viacmenej odpísala a horlivo sa teším na návrat k osvedčenému - k látkovým plienkam. Prací prášok som nikdy neriešila a predsa dnes už viem, aký strašiak sú fosfáty a že ocot a sóda nič neskazí.

Chcela by som mu dať to najlepšie, chcela by som, aby bol zdravý, šťastný, aby ho netrápili pliagy, ktoré trápia iných, ktoré trápia aj nás, rodičov, najradšej by som všetko urobila tak, aby nikdy nemal s ničím problém. Ja viem, že je to nemožné. Ale neustále sa pokúšanie o vytvorenie čo najideálnejších podmienok pre vývoj svojho dieťaťa asi patrí k materstvu. A ja už čoskoro budem mamou.

Zuzana Kolláriková (Mišová)

Zuzana Kolláriková (Mišová)

Bloger 
  • Počet článkov:  110
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mama. Okrem iného... :) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáZ ´iného´ svetaKúzelné dni materskéZuzankovskéBruškatéVlasy dupkomBojujeme...RetroTvoríme a hráme saJa, poet

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu